Algerabrug en pleziervaartuigen

binnenvaartschip onder de Algerabrug

Na het binnenvaartschip (zie de watersporen) verschijnen 3 kleine plezierjachten met mast.

Wij hebben kunnen lezen dat de ontsluiting van de Krimpenerwaard gelukkig niet gepaard gaat met een nieuwe oeververbinding Ridderkerk/Krimpen a/d Lek. Een slecht plan zonder eerst de gevolgen voor de Krimpenerwaard in kaart te brengen. Veel is hierover al geschreven. Nu wordt geadviseerd 90 miljoen uit te trekken voor een betere ontsluiting van de Algeracorridor. Slechts 60 miljoen is gedekt. De gemeente Krimpenerwaard mag misschien aan de zijlijn meepraten. Dat is niet naar de zin van onze VVD wethouder Boere en dus wil zij geen cent bijdragen aan een betere verkeersontsluiting. Inwoners, het is maar dat u het weet. De VVD is hier niet uw vriend. Pro Krimpenerwaard zal ook hierin het initiatief nemen om hiervoor een samenwerkingsverband in te stellen. Voordat de ontsluiting van de Algeracorridor klaar is zijn we zeker 10 jaar verder. Pro Krimpenerwaard heeft veel werkbare alternatieven voor de ontsluiting aangedragen, zoals aanzienlijke verbetering van het openbaar vervoer over de weg en water. Het doortrekken van het metrostation, etc.

Wij willen met spoed dat het openen van de Algerabrug wordt herzien. De brug moet bij voorkeur gesloten blijven voor de pleziervaartuigen met mast. Dagelijks ontstaan er met grote regelmaat files omdat de brug openstaat voor een pleziervaartuig. Dit moet anders. Bijgesloten foto’s laten zien dat de binnenvaart met gemak onder de brug doorvaart. Maar enkel en alleen voor een pleziervaartuig moet de brug open. Die masten kunnen ook worden gestreken. Als het niet anders kan dan wordt de brug voor de pleziervaartuigen alleen geopend op een perkt aantal vaste tijden per dag en zeker niet tijdens spitstijden. Veel gebruikers van de Algerabrug zijn de beleidsmakers dankbaar met een aangepast beleid. Dit kan op korte termijn worden geregeld. Wij zullen in de extra raadsvergadering van 11 september een motie indienen om het college op te dragen met spoed het overleg hierover te openen.

1e reactie op dit bericht:

Oplossing : De helft van de beschikbare wegruimte toewijzen aan het verkeer ten koste van de busverbinding omdat zeer inefficiënt gebruik gemaakt wordt van de bestaande wegruimte.
In plaats van deze busverbinding de metro doortrekken de waard in en deze metro (of een lightrail) zeer frequent laten rijden gevolg veel meer capaciteit dan een bus, minder milieuschade etc.

Waar blijft uw reactie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.